YOGA ZONE


Jakie zajęcia wybrać?

Prana Vinyasa Flow Yoga
Prana Vinyasa Flow Joga to łagodna forma jogi dla początkujących jak i zaawansowanych w praktyce. Idealna aby zregenerować ciało i umysł po ciężkim tygodniu pracy. Zajęcia rozwijają wytrzymałość, siłę, elastyczność i balans w kolejnych falach asan. Uczą uważnego łączenia ruchu z oddechem.

Ashtanga yoga
Dla osób, które potrzebują bardziej dynamicznej praktyki yogi, skupiającej się głównie na asanach i oddechu. Asany ułożone są w stałe sekwencje poprzeplatane płynnymi przejściami i zsynchronizowane z oddechem. W wyniku ćwiczeń następuje rozgrzanie ciała, dające efekt masażu i sauny.

Yin Yoga
Należy do spokojnych praktyk i stanowi doskonałe uzupełnienie dynamicznych, mięśniowych/siłowych (yang) odmian yogi. Yin yoga skupia się na głębokich tkankach łącznych, takich jak: ścięgna, kości oraz stawy. Głównie tych zlokalizowanych w okolicy bioder, miednicy i dolnej części kręgosłupa.
Ćwiczenia polegają na trwaniu w asanie od 3 do 5 minut, co pozwala na wykorzystanie siły grawitacji do łagodnego, spokojnego rozciągania ciała..

Kundalini yoga 
Dla osób gotowych na podniesienie swojej świadomości i wyzwolenie się ze starych wzorców postępowania i myślenia. Zajęcia składają się z ćwiczeń, relaksu i medytacji. Przeznaczone są dla wszystkich bez względu na wiek.


Ogólne zasady

  • Przyjdź przynajmniej 10-15 minut wcześniej, aby spokojnie przygotować się do praktyki.
  • Nie spóźniaj się na zajęcia. Spóźniający przeszkadza innym praktykującym.
  • Grupy yogi są otwarte, co oznacza, że można dołączyć w każdym momencie.
  • Jeśli dopiero rozpoczynasz praktykę yogi i zastanawiasz się jaką ścieżkę wybrać, przeczytaj rozdział „JAKIE ZAJĘCIA YOGI WYBRAĆ”.
  • Ćwiczymy w wygodnym stroju na boso.
  • Jeśli nie masz swojej maty do ćwiczeń, możesz skorzystać z mat Akademii. Jednak ze względu na higienę warto zainwestować we własną matę do yogi.
  • Przynieś ze sobą ręcznik (może być potrzebny, szczególnie na ashtanga yodze).
  • Nie jedz przynajmniej 2-3 godziny przed sesją. Z pełnym żołądkiem ćwiczy się znacznie gorzej.
  • Jeśli masz jakiś problem natury zdrowotnej lub kontuzję zgłoś to instruktorowi; zmodyfikuje wtedy praktykę zgodnie z twoimi potrzebami.
  • Nie przychodź na zajęcia po masażu, solarium lub długotrwałym przebywaniu na słońcu.
  • Ćwicz na zajęciach dokładnie według instrukcji nauczyciela.
  • Panie w czasie menstruacji nie powinny robić „pozycji odwróconych”.
  • Wszelkie wątpliwości co do praktyki można wyjaśnić z prowadzącym w czasie wolnym przed lub po zajęciach.
  • Za szkody zdrowotne spowodowane ćwiczeniem niezgodnie z instrukcjami nauczyciela nie odpowiadamy.

Ashtanga joga wg Johna Scott'a

adminYoga zone