YOGA ZONE


Jakie zajęcia wybrać?

Hatha yoga
Metoda, która może być praktykowana przez każdego. Asany (pozycje jogiczne), przyjmowane w czasie ćwiczeń wzmacniają ciało, kształtują sylwetkę, prowadzą do poprawy fizjologii oraz samopoczucia. W wyniku praktyki wzrasta sprawność fizyczna, poprawia się zdrowie i odporność na choroby, polepsza się kontakt ze światem i samym sobą.

Ashtanga yoga
Dla osób, które potrzebują bardziej dynamicznej praktyki yogi, skupiającej się głównie na asanach i oddechu. Asany ułożone są w stałe sekwencje poprzeplatane płynnymi przejściami i zsynchronizowane z oddechem. W wyniku ćwiczeń następuje rozgrzanie ciała, dające efekt masażu i sauny.

Kundalini yoga 
Dla osób gotowych na podniesienie swojej świadomości i wyzwolenie się ze starych wzorców postępowania i myślenia. Zajęcia składają się z ćwiczeń, relaksu i medytacji. Przeznaczone są dla wszystkich bez względu na wiek.


Ogólne zasady

  • Przyjdź przynajmniej 10-15 minut wcześniej, aby spokojnie przygotować się do praktyki.
  • Nie spóźniaj się na zajęcia. Spóźniający przeszkadza innym praktykującym.
  • Grupy yogi są otwarte, co oznacza, że można dołączyć w każdym momencie.
  • Jeśli dopiero rozpoczynasz praktykę yogi i zastanawiasz się jaką ścieżkę wybrać, przeczytaj rozdział „JAKIE ZAJĘCIA YOGI WYBRAĆ”.
  • Ćwiczymy w wygodnym stroju na boso.
  • Jeśli nie masz swojej maty do ćwiczeń, możesz skorzystać z mat Akademii. Jednak ze względu na higienę warto zainwestować we własną matę do yogi.
  • Przynieś ze sobą ręcznik (może być potrzebny, szczególnie na ashtanga yodze).
  • Nie jedz przynajmniej 2-3 godziny przed sesją. Z pełnym żołądkiem ćwiczy się znacznie gorzej.
  • Jeśli masz jakiś problem natury zdrowotnej lub kontuzję zgłoś to instruktorowi; zmodyfikuje wtedy praktykę zgodnie z twoimi potrzebami.
  • Nie przychodź na zajęcia po masażu, solarium lub długotrwałym przebywaniu na słońcu.
  • Ćwicz na zajęciach dokładnie według instrukcji nauczyciela.
  • Panie w czasie menstruacji nie powinny robić „pozycji odwróconych”.
  • Wszelkie wątpliwości co do praktyki można wyjaśnić z prowadzącym w czasie wolnym przed lub po zajęciach.
  • Za szkody zdrowotne spowodowane ćwiczeniem niezgodnie z instrukcjami nauczyciela nie odpowiadamy.

Ashtanga joga wg Johna Scott'a

adminYoga zone