Zajęcia Jogi


Jakie zajęcia wybrać?


Jedną z dyscyplin samodoskonalenia, medytacji i ascezy, łączącą w sobie trening ciała i ducha jest joga. W sanskrycie słowo to oznacza dyscyplinę, kontrolę, ale także jedność i połączenie. To doskonała forma ruchu zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn – dla każdego, kto potrzebuje intensywnego wysiłku fizycznego, a także ceni sobie relaks i rozluźnienie. Jogę można praktykować w wielu miejscach zgodnie z różnorodnymi tradycjami. Jednym z nich jest Akademia Ruchu w mieście Wrocław.

Joga ma różne oblicza, ponieważ przez lata nie wykształcono żadnych rygorów dotyczących sposobu przekazywania praktyki. Opierając się ściśle na relacji mistrz-uczeń, każdorazowo praktyka zostawała wzbogacona o nowe elementy, czym tworzyła nową metodę jogi. Wybierając odpowiednią ścieżkę dla siebie, warto dokładnie przyjrzeć się każdej z nich.

W Akademii Ruchu we Wrocławiu oferujemy praktykę Ashtanga Jogi, Aerial, Kundalini Jogi, Yin Jogi. Wszystkie zajęcia są odpowiednie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z jogą.

Ashtanga yoga


Ashtanga joga to opracowana w latach 40. XX wieku w Indiach dynamiczna odmiana Hatha Yogi. Istotą tej praktyki jest synchronizacja oddechu z ruchem podczas wykonywania konkretnej sekwencji pozycji – asan. To najbardziej wszechstronny trening, więc doskonały dla osób, które oczekują wyzwań fizycznych dla swoich mięśni. Efektem praktykowania Ashtanga Jogi jest oczyszczone i uzdrowione silne ciało o dobrej kondycji oraz pięknej sylwetce. To medytacja w ruchu.

W Akademi Ruchu Ashtanga Joga podzielona jest na zajęcia dla osób początkujących, do których można dołączyć w każdej chwili, ćwiczenia I serii prowadzonej oraz Mysore, czyli praktyki własnej pod okiem nauczyciela. Zajęcia dla osób początkujących trwają 1 godzinę, a ich podstawą jest praca nad oddechem i podstawowymi sekwencjami Ashtangi Jogi. Ich celem jest również nauka oddychania podczas praktyki, stosowania bandth, czyli blokad energetycznych, oraz zwiększenie elastyczności ciała.

I seria prowadzona Ashtangi Jogi jest przeznaczona dla osób, które w podstawowym stopniu przyswoiły technikę oddechu ujjayi, punktów dristi i bandh energetycznych, poznały sekwencje powitań słońca A i B. Jeśli chcesz doskonalić całość ashtanga jogi lub poszczególnych sekwencji pierwszej serii, koniecznie dołącz właśnie do tej grupy.

Mysore to tradycyjna forma prowadzenia zajęć. Praktykujący ćwiczą zgodnie z tempem własnego oddechu. Nauczyciel obserwuje poszczególne osoby, udzielając im odpowiednich wskazówek i korekt.

Kundalini Yoga

 
Inną metodą praktykowania jogi jest Kundalini Joga wg Yogi Bhajana. Składają się na nią asany, pranayama, mantra, medytacja i relaksacja. Nazywana jest jogą świadomości, ponieważ obok poznania swojego ciała i oddechu, dogłębnie poznaje się samego siebie. Jest to metoda skupiona na duchowym aspekcie jogi.

Niezależnie od wieku i sprawności fizycznej możesz utrzymać swoje ciało w odpowiednim zdrowiu fizycznym. To dzięki Kundalini Joga Twoje płuca staną się pojemniejsze, krążenie pobudzone, umysł zrelaksowany, a nerwy ukojone.

Aerial Yoga

 
Jeśli chcesz uczestniczyć w zajęciach inspirowanych jogą, koniecznie spróbuj Aerial Jogę. To połączenie jogi, akrobatyki i tańca z użyciem chusty, dzięki której mięśnie w pełni się rozluźniają, w konsekwencji czego zwiększa się elastyczność, przywraca równowaga, wzmacnia ciało bez obciążenia kręgosłupa. Ze względu na dużą popularność zajęć z jogi obowiązują zapisy. Rezerwacja przestaje być aktualna w przypadku ponad 10-minutowego spóźnienia.

Yin Yoga


Nowoczesną formą praktykowania jogi jest Yin Joga. Elastyczność ciała zwiększa się dzięki asanom skupionym przede wszystkim na głębokich tkankach łącznych oraz sile grawitacji. To statyczna odmiana jogi niewymagająca ćwiczeń wprowadzających, więc uczestniczyć może w nich każdy bez względu na poziom sprawności fizycznej.

Każda odmiana zajęć doskonale wycisza umysł i sprawia, że ciało jest rozciągnięte i pozbawione napięć. Interesuje Cię joga we Wrocławiu? Tylko z Akademią Ruchu.


Ogólne zasady

Niezależnie od metody praktykowania, warto zastosować się do ogólnych zasad, które pozwolą w pełni skorzystać z dobrodziejstw jogi.

  • Na zajęcia z jogi warto przyjść 10-15 minut przed rozpoczęciem, by bez pośpiechu się do nich przygotować. Pamiętaj - nie spóźniaj się - to przeszkadza innym praktykującym.
  • Miej ze sobą wygodny strój, matę do ćwiczeń i ręcznik. Jeśli nie dysponujesz swoją matą, możesz skorzystać z wyposażenia Akademii.
  • Nie wiesz, jaka ścieżka w praktykowaniu jogi będzie dla Ciebie najlepsza? Przeczytaj „Joga dla początkujących”. Grupy zajęciowe są otwarte, więc w każdej chwili możesz do nich dołączyć.
  • Zadbaj o to, aby zjeść ostatni posiłek przynajmniej 2-3 godziny przed praktyką oraz nie przychodź na zajęcia po masażu, solarium czy po długim przebywaniu na słońcu.
  • Ćwicz zgodnie z instrukcją prowadzącego, a jeśli masz pytania lub wątpliwości - zapytaj. Błędne wykonywanie poszczególnych ćwiczeń może doprowadzić do kontuzji (Akademia nie odpowiada za szkody zdrowotne spowodowane błędnym wykonywaniem ćwiczeń).
  • W przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem powiedz o tym nauczycielowi. Każde ćwiczenie można odpowiednio zmodyfikować, by było ono w pełni bezpieczne i możliwe do wykonania. Panie w czasie menstruacji powinny pominąć „pozycje odwrócone”.

Ashtanga joga wg Johna Scott'a

adminYoga zone